Hizmet İlkelerimiz
Ticaret İl Müdürlüğümüz kamusal hizmetler veren bir kurumdur.
Hedef toplumumuzun ve nihai olarak da bir bütün halinde ülkemizin yararlarıdır.
Hizmetler yürütülürken bu hiçbir zaman göz ardı edilmemelidir. Hizmeti
alanların memnuniyeti, hizmeti yapanlar açısından dikkate alınması gereken en
önemli ölçülerden birisidir.
Mer’i mevzuata uygun işlem
yapana kolaylık sağlama, uygun iş yapmayana öğretici ve engelleyici olma
Ticaret İl Müdürlüğümüzle işi olan kişilere ve kurumlara
yasal mevzuat çerçevesinde her türlü kolaylık ve yardım sağlanacaktır. Kötü
niyetli olan, mevzuata aykırı hareket eden veya mevzuatın tanıdığı olanaklardan
haksız bir şekilde yararlanmaya çalışanlara karşı ise asla ödün verilmeyecektir.
Objektif ve tarafsız olma
Yönetim nesnel olmak durumundadır. İl Müdürlüğümüzle muhatap
olan herkese hiçbir ayrım yapılmadan eşit ve objektif davranılmalıdır. Tek
ayrım noktası; kötü niyetli tutum ve kişilere yönelik olacaktır ki, onunda
yasal kurallara uygun olması asıldır.
Bilgi ve teknolojiye dayanma
Çağdaş yönetimin en önemli ilkelerinden birisi budur.
Yönetimler gerek amaçlarını ortaya koymada gerekse bunları gerçekleştirme
konusunda bilimsel olmak ve bilgiye dayanmak durumundadır. Bilgi teorik
olabileceği gibi tecrübeye dayalı da olabilir. İkisinin birlikte olması en
idealidir. Günümüzün bilgi teknolojileri imkânlar çerçevesinde takip edilecek
ve işlemlerin her aşamasına yansıtılmaya çalışılacaktır.
Hukuka bağlı olma
İl Müdürlüğümüz her zaman hukuka uygun hareket edecektir. Bu
aynı zamanda keyfiliğin bu yönetim tarzında yer bulmayacağının da
göstergesidir. İl Müdürlüğümüz gerek kendi içinde gerekse dışındaki
faaliyetlerde bu ilkeden ödün vermeyecektir.
Hizmette Yarış
Günümüz dünyasında rekabet en önemli olgudur. Gelişmenin
ilerlemenin yeniliklerin dinamosudur. Rekabet olmayan yerde ilerleme olmaz.
Yenilikler yapılamaz. Özellikle Kamu kurumlarında bu ilkenin uygulanmasına
ihtiyaç vardır. Çalışanla çalışmayan, verimli çalışanla verimli çalışmayan
arasında belirlenmiş temel ayrım ve ölçütler bulunmadığından insanlar
kapasitelerini tam olarak yaptıkları işe yansıtamamakta ve adeta kabiliyetler
bilerek veya bilmeyerek söndürülmektedir. Bu nedenle bu ilke uygulamalarla
hayata geçirilmeye çalışılacaktır.
Yeniliklere Açık Olma
Gerek çağdaş insan gerekse çağdaş yönetim için bu ilke
hayatidir. Mevcut olanı muhafaza etme duygusu genelde insanın doğasında vardır.
İnsanlar elde mevcut olanları muhafaza etmek durumundadırlar. Ancak, bunu
yaparken yeniliklere de açık olmalı ve bir işin daha verimli, kaliteli,
yapılabilmesi için akla uygun her türlü yeniliği arayıp bulmalıdır.
Şeffaflık(Saydamlık)
İl Müdürlüğümüzün faaliyetlerine kamuoyunda duyulan güveni
arttırmanın en önemli yolu bu işlemlerin herkesin anlayabileceği ve
gözlemleyebileceği açıklıkta yapılmasıdır. Herkese işlemlerin neye göre ve
nasıl yapıldığının çok net ve anlaşılır dille anlatılması önemlidir. Aksi halde
kulaktan dolma bilgilerle kamuoyunda İl Müdürlüğümüz hakkında yanlış izlenimler
uyanması kaçınılmazdır. İl Müdürlüğümüzde herkes; yaptığı işlemi muhatabına
yasal gerekçesiyle bildirmeli ve onun işlemin doğruluğuna, haklılığına ve
yasallığına inancı sağlanmalıdır. Hiçbir personel bu ilkenin dışında hareket
etmemelidir.
Dürüst, güvenilir ve
sorumluluk sahibi olma
Çağdaş bir idarede çalışanların; dürüst, güvenilir, samimi ve
sorumluluk sahibi olmaları yönetimin temelini teşkil eder. Bu temeldeki en
küçük bir zayıflık başarısızlığa neden olur. Toplumun idareye duyduğu güveni
sarsar ve bu güveni tesis etmek çok uzun zaman alır. Bugün çağdaş kurumların
başarı kriterlerinden en önemlisi halkın o kurumlara duymuş olduğu güvenle
ölçülür. Bunun için her şeyden önce o kurumda çalışanların dürüst, güvenilir,
samimi ve sorumluluk sahibi olmaları gerekmektedir. Bu ilkeye aykırı tutum ve
davranışlar bağışlanamaz ve anında cezalandırılır. Bu konuda en ufak bir
itaatsizlik affedilemez ve hoş görülemez.
Takdir etme, ödüllendirme ve
gerekiyor ise cezalandırma
Çağdaş idarelerde uygulanması gereken en önemli ilkelerden
birisi de budur. Bu ilke “hizmette yarış” ilkesini tamamlamaktadır. Özverili
çalışan, başarılı personel takdir edilip ödüllendirildiğinde hizmetin kalitesi
artacağı gibi bu diğer personel için de örnek oluşturacaktır. Buna karşılık
arzu edilmemekle beraber, Kurumun amacına ters düşen, hukuka aykırı hareket
eden personelin ise bu davranışının adaletli bir şekilde karşılığını görmesi ve
cezalandırılması kaçınılmazdır.
Katılımcılık
Çağdaş Yönetimde, kararların alınmasına ve uygulanmasına
“ortak akıl” dediğimiz bir anlayışla herkesin katılması esastır. Yöneticiler
ben en iyisini bilirim, benim bildiğim en doğrusudur anlamında bir yaklaşımdan
hareket etmezler. Bütün kurum mensuplarının kararların alınmasına ve
uygulanmasına azami ölçüde katılımlarının sağlanması gerekir. Personel de bu
bilinçle hareket ederek görüş, öneri ve düşüncelerini ortaya koymalıdır.
Yapıcı Eleştiriye Açık Olmak
İl Müdürlüğümüzde çalışan her kademedeki personel (İl Müdürü
dahil) yapıcı ve iyi niyetli, yüz yüze eleştiriye açık olmalıdır. Eleştiri
olmadan daha iyi ve verimli hizmet üretilmesi ve yenilikler yapılması
olanaksızdır. Ancak, körü körüne, karalamaya dönük veya dedikodu şeklinde olan
söylemler hizmete katkı yerine köstek olacağından bundan sakınılması gerekir.
Sorun yaratıcı değil, çözücü
olma
İdarede çalışan her personelin kendisinin kurumun bir parçası
olduğunu yaptıklarının sadece kendisine değil kuruma da mal edileceğini bilmesi
gerekir. Yapılan hatalı yanlış bir hareketin bütün bir idareye ve top yekûn İl
Müdürlüğümüz Teşkilatına zarar verdiği bilinmektedir. Her personelin bu
bilinçle hareket etmesi beklenir.
Bireysel değil, kurum
yararlarını ön plana çıkarma
İl Müdürlüğümüzce yapılan işlemler, sergilenen davranış
biçimleri ve eylemler kurum içi ve kurum dışı denetim yolları ile denetlenmeye
açıktır. İşini düzgün ve bilinçli yapan (el yordamıyla değil) hiçbir İl
Müdürlüğümüz personeli denetimden çekinmemeli ve korkmamalıdır. Yapılan
işlemlerin hesabı verilebilir olması gerekir.
Hesap Verebilir Olma
İl Müdürlüğümüz kamu hizmeti veren bir kurumdur. Hedef toplum
ve nihai olarak da bir bütün halinde ülkemizin yararlarıdır. Hizmetler
yürütülürken bu hiçbir zaman göz ardı edilmemesi gereken bir durumdur. Hizmeti
alanların memnuniyeti hizmeti yapanlar açısından dikkate alınması gereken en
önemli ölçülerden birisidir.